Minun on jo pitkään pitänyt perustaa taidekasvatusta, draamakasvatusta, soveltavaa ja perinteisempääkin taidetta ja teatteria käsittelevä blogi. Ehkä tämä on osaltani se, mitä voin tehdä lisätäkseni ymmärrystä mm. soveltavan taidekasvatuksen merkityksestä esimerkiksi lasten ja nuorten hyvinvoinnille. Uskon ja toivon, että vielä jonakin päivänä asian merkitys ymmärretään ja esimerkiksi draamakasvatuksesta saadaan vihdoinkin oppiaine ala- ja yläkouluihin. Pyrin lisäämään tänne ajankohtaista tietoutta esimerkiksi uusista julkaisuista ja alan seminaareista. Lisäksi esittelen omia kokeilujani taidekasvattajana/draamaohjaajana. Jos sivuilleni eksyy joku muu aiheesta kiinnostunut, vaihdan erittäin mielelläni kokemuksia ja kuulumisia! Tulen myös mielelläni kuunteluoppilaaksi eri tilanteisiin sekä voin puolestani ottaa omiin projekteihini opiskelijoita tai aiheesta muuten kiinnostuneita mukaan. Opettelen blogin käyttöä tässä sivussa ja lisään tänne aina ehtiessäni kuvia ja tekstejä.
Sain kunnian olla mukana näin hienossa projektissa kolmella novellillani Iltalenkki, Aamu ja Kansalaisopisto. Novellit löytyvät edelleen projektin sivuilta https://koronadecamerone.blogi.net/blog/ mutta mikäpä olisi mukavampaa kuin tutustua lähes nelisataa sivuiseen teokseen myös kirjana ! Korona-ajan Decamerone on 100 tarinan kokoelma koronakeväältä 2020. Tarinoita on 10 eri teemasta, 51 kirjoittajan tekeminä. Jokaisella heillä oli halu kertoa tarinoita, jakaa muille pieni pala itseään ja tapaansa nähdä maailmaa. Poikkeusolot ovat nostaneet esiin monenlaisia fiktiivisiä tarinoita, mutta myös omakohtaisia kipeitä muistoja. Tarinoiden joukossa on läkähdyttävää riemua, herkkyyttä sekä pelkoa tuntemattoman uhkan edessä. Johdantoja teemoihin ovat kirjoittaneet Anitta Ahonen/ Erilainen, normaali arki, Paulina Ahokas/yhteisöllisyys, Hannu Lauerma / Rakkaus, Rosa Meriläinen / Vapaus, Nina Mikkonen / Selviytyminen, Markku Ojanen / Pysähtyminen, Kati Outinen / Epävarmuus, Panu Rajala/ Itsekkyys...
Kommentit
Lähetä kommentti